26-10-2023

Frank: “Het is de leukste baan van mijn carrière”

Frank: “Het is de leukste baan van mijn carrière”
Frank: “Het is de leukste baan van mijn carrière”

Vroeger wilde hij super-ninja-politiebaas worden. Het werd marketingmanager bij Westerduin. “Ook een mooie uitdaging”, lacht Frank van Wijhe. Halverwege dit jaar begon Frank in deze functie en nu blikt hij terug op zijn eerste maanden. “Het is de leukste baan uit mijn carrière”.

Franks vader was politieagent en voor geruime tijd overwoog hij ook om voor de politie te gaan werken. Uiteindelijk ging hij een andere weg. Na zijn studie journalistiek rolde hij als vanzelf de marketing in. “Het gedrag van mensen heeft mij altijd gefascineerd. En je doelgroep begrijpen is een belangrijk onderdeel van mijn huidige werk.’’ Mocht hij ooit toch nog de politiekant op gaan, zou het zijn als recherchekundige. Het kenmerkt Franks nieuwsgierige en onderzoekende aard die hem als marketingmanager ook van pas komt.

De volgende stap bij Westerduin

Frank deed 8 jaar lang veel ervaring op bij verschillende bedrijven als online marketeer. Daarna was hij toe aan de volgende stap: marketingmanager bij Westerduin. “Mijn allereerste ervaring met Westerduin was direct heel positief. Een hele open club mensen met veel ruimte om je te ontwikkelen. Het was een gelijkwaardig sollicitatiegesprek. We hebben gekeken of we echt een goede klik hadden. En dat was zo, dit was een belangrijke voorwaarde voor mij.”

“Je komt met energie terug van je werk”

Franks vrouw vindt dat hij heel anders terugkomt van werk. Met meer energie. ‘’Zo voel ik dat ook zeker. En die energie had ik ook hard nodig, omdat wij onze tweede dochter in deze periode kregen. Dat was geen gouden combinatie, met die slapeloze nachten…”, lacht Frank. “Maar dat wist ik natuurlijk van tevoren en ik heb alle ruimte van Westerduin gekregen om deze tijd met mijn gezin te beleven.”

Beste marketingteam uit de uitzendbranche

“Mijn ultieme doel is dat we het sterkste marketingteam van onze branche worden. Wij zijn misschien niet de allergrootste speler in de uitzendbranche, maar wel een waar onze concurrenten op moeten letten.” Frank en zijn marketing team hebben al stappen gezet om de marketing naar een volgend level te brengen. Een sterk team is essentieel, ziet Frank. Je moet in marketing veel nieuwe dingen proberen, veel testen. Tegelijkertijd heroverwegen wat je altijd hebt gedaan. “Daarvoor moet je je kwetsbaar op kunnen stellen en dat gaat in ons team heel goed”.

Pionieren met het team

Het marketingteam werkt enerzijds ondersteunend aan de Westerduin collega’s. Ze zorgt dat de teams op de vestigingen zo goed mogelijk hun werk kunnen doen. Denk daarbij aan de website, de online campagnes, flyers en meer. “Anderzijds vind ik dat je als marketing een pioniersrol hebt te vervullen en dat je juist je blik op de toekomst moet richten. Voorop lopen, verkennen, online slimmer bezig zijn. Je moet als team een visie hebben en strakke doelen stellen. Denk aan het automatiseren van processen. We houden elkaar als team scherp in.”

Werk en gezin

In zijn privé tijd geniet Frank van zijn gezin. De bekende balans tussen werk en gezin voelt erg goed. “Als ik thuis ben, ben ik echt thuis. Westerduin maakt dit mogelijk en vindt dit ook erg belangrijk.” Daarnaast is Frank micro-influencer op het gebied van bordspellen. Deze uit de hand gelopen hobby heeft hem veel gebracht. “Er zijn zelfs vriendschappen uit ontstaan. Elke maandagavond speel ik bordspellen met mensen die ik via instagram heb ontmoet. Ja, daar heb ik ook nog tijd voor, mooi hè.”