Veelgestelde vragen
- VerzuimWaar vind ik het verzuimprotocol?
Wij vinden het bij Westerduin belangrijk dat je goed in je vel zit, dat je in balans bent en dat je een goede gezondheid hebt. Helaas weten wij ook dat dit niet altijd het geval is. Je kunt ineens ziek worden of een ongeval krijgen en wat dan? In dit overzicht leggen we je alles uit over de stappen die je moet nemen tijdens:
- ziek melden
- tijdens het ziek zijn
- hersteld
- overige informatie
Bekijk hier de PDF van het verzuimprotocol-versie-2023
Wat gebeurt er als ik lange tijd ziek ben?Wanneer je lange tijd ziek bent, kan je worden opgeroepen door de bedrijfsarts. Je bent verplicht hier naar toe te gaan. Ook moet je verplicht meewerken aan een relevant medisch onderzoek door – of in opdracht van – de bedrijfsarts.
Ik ben ziek geworden door toedoen van anderen, wat nu?Wanneer jouw ziekte of arbeidsongeschiktheid is veroorzaakt door een ander (bijvoorbeeld door een verkeersongeval) dan gaat Westerduin de schade verhalen op de tegenpartij. Je hebt de verplichting om dit te melden en om op verzoek van Prevenzo en/of Westerduin jouw aanspraken tot vergoeding van schade tegen derden aan hen over te dragen.
Hoe zit het met mijn privacy rondom mijn medische dossier?Westerduin en Prevenzo hebben geen inzage in jouw medisch dossier. De bedrijfsarts zal ook geen medische gegevens met Prevenzo delen zonder dat jij daarvoor toestemming hebt gegeven.
Mag ik ander werk doen tijdens mijn ziekte?Nee, het is niet toegestaan om zonder toestemming van Westerduin en Prevenzo ergens andere werkzaamheden te verrichten. Dit geldt niet alleen voor betaald werk, maar ook voor onbetaald werk.
Ik kan weer gedeeltelijk aan het werk, wat nu?Wanneer tijdens jouw ziekte blijkt dat je weer aan het werk kan, moet je hier verplicht aan meewerken. Wanneer dit niet bij het huidige bedrijf kan waar je werkt(e), gaat Westerduin ander werk voor je zoeken. Je bent verplicht dit te accepteren. Een eventueel lager salaris wordt dan aangevuld vanuit Florys (0184-208208)
Hoe zit het met de uitbetaling van het ziektegeld?De verloning van jouw ziektewetuitkering wordt verzorgt door Florys (in opdracht van Prevenzo). Heb je vragen over het dagloon? Bel dan naar de Uitkeringsadministratie van Florys 0184-208208.
Let op: Bij een uitzendcontract kan de uitbetaling maximaal 6 weken in beslag nemen.
Ik ben ziek gemeld, mag ik naar het buitenland?Je kunt naar het buitenland, maar alleen bij toestemming van Prevenzo. Vraag je vertrek uiterlijk 2 weken van tevoren aan. Een verblijf in het buitenland mag het herstel namelijk niet in de weg staan.
Als je naar het buitenland kan, dan is het belangrijk dat je bereikbaar blijft. Zo kan Prevenzo contact met je houden, wanneer nodig, als je door een (bedrijfs)arts onderzocht moet worden.
Wat gebeurt er als ik mij niet aan de regels van ziekteverzuim houd?Ook in de ziektewet heb je plichten waar je je aan moet houden. Je moet je op tijd ziek melden, de regels van ons verzuimprotocol volgen en de oproepen van Prevenzo opvolgen. Wanneer je dit niet doet (of vergeet) kun je een mindering krijgen op je uitkering. Je uitkering kan zelfs volledig gestopt worden. Let dus op.
Ik ben ziek, wat nu?Je meldt je ziek op de dag dat je moet werken. Je belt naar de vestiging. Je belt ook het bedrijf waar je werkzaam bent en laat hen weten dat je ziek bent.
De ziekmelding dient bij het bedrijf waar je werkt voor de start van je werktijd binnen te zijn. En bij ons (Westerduin) voor 09:00 uur in de ochtend. Word jij in de loop van de dag ziek tijdens het werk? Meld dit dan direct bij ons! Dit geldt ook in het geval als je in de avonden, nachten of weekenden moet werken. Je zorgt ervoor dat je overdag bereikbaar bent, heb je een gemiste oproep van ons of Prevenzo (085-4855442)? Zorg dat voor 17:00 uur terugbelt.
Wat gebeurt er tijdens mijn ziekte?Wij als Westerduin en Prevenzo zullen je de volgende werkdag bellen om te kijken hoe het met je gaat. Samen kijken we naar jouw herstel en maken afspraken over (passende) werkzaamheden. Zorg ervoor dat je telefonisch bereikbaar bent!
Neem na je herstel weer contact met ons op om af te spreken wanneer je weer aan het werk kan.
Waarom heb ik geen geld ontvangen?Ben je ziek geweest, maar heb je geen geld ontvangen? Controleer het betalingsoverzicht. Staat hier je antwoord niet tussen? Neem dan contact op met onze backoffice: 0342 23 11 10
Waar kan ik terecht voor meer informatie over de Ziektewet?Op de website van het UWV vind je meer info over de Ziektewet.
Wat doe ik wanneer ik weer beter ben?Wat fijn! Na een periode ziek zijn wil je graag weer aan de slag! Daar helpen wij je graag bij, bel ons! En vergeet niet het bedrijf te bellen waar je aan het werk bent. Dan zorgen wij dat je wordt beter gemeld en de volgende werkdag weer aan het werk kunt gaan.
De betaaldagen van je ziektewetuitkeringBetaaldagen ziektewet 2023
Ben je momenteel nog ziek en ontvang jij je ziektewetuitkering van Florys? Dan vind je in onderstaand overzicht de betaaldagen hiervan.weken:
periode: betaling op: Week 01 & 02 02-01-2023 t/m 15-01-2023 27-01-2023 Week 03 & 04 16-01-2023 t/m 29-01-2023 10-02-2023 Week 05 & 06 30-01-2023 t/m 12-02-2023 24-02-2023 Week 07 & 08 13-02-2023 t/m 26-02-2023 10-03-2023 Week 09 & 10 27-02-2023 t/m 12-03-2023 24-03-2023 Week 11 & 12 13-03-2023 t/m 26-03-2023 07-04-2023 Week 13 & 14 27-03-2023 t/m 09-04-2023 21-04-2023 Week 15 & 16 10-04-2023 t/m 23-04-2023 05-05-2023 Week 17 & 18 24-04-2023 t/m 27-05-2023 19-05-2023 Week 19 & 20 08-05-2023 t/m 21-05-2023 02-06-2023 Week 21 & 22 22-05-2023 t/m 04-06-2023 16-06-2023 Week 23 & 24 05-06-2023 t/m 18-06-2023 30-06-2023 Week 25 & 26 19-06-2023 t/m 02-07-2023 14-07-2023 Week 27 & 28 03-07-2023 t/m 16-07-2023 28-07-2023 Week 29 & 30 17-07-2023 t/m 30-07-2023 11-08-2023 Week 31 & 32 31-07-2023 t/m 13-08-2023 25-08-2023 Week 33 & 34 14-08-2023 t/m 27-08-2023 08-09-2023 Week 35 & 36 28-08-2023 t/m 10-09-2023 22-09-2023 Week 37 & 38 11-09-2023 t/m 24-09-2023 06-10-2023 Week 39 & 40 25-09-2023 t/m 08-10-2023 20-10-2023 Week 41 & 42 09-10-2023 t/m 22-10-2023 03-11-2023 Week 43 & 44 23-10-2023 t/m 05-11-2023 17-11-2023 Week 45 & 46 06-11-2023 t/m 19-11-2023 01-12-2023 Week 47 & 48 20-11-2023 t/m 03-12-2023 15-12-2023 Week 49 & 50 04-12-2023 t/m 17-12-2023 29-12-2023 Week 51 & 52 18-12-2023 t/m 31-12-2023 12-01-2024 - Via ons werkenIk sta al bij een ander uitzendbureau ingeschreven. Mag ik mijzelf ook bij Westerduin inschrijven?
Ja dat mag! Je hebt het recht om je bij zoveel uitzendbureaus in te schrijven als je zelf wilt. Wanneer je aan de slag gaat voor verschillende bureaus, is het wel belangrijk om goed op te letten bij welk bureau je gebruik maakt van de loonheffingskorting. Dit kun je doorgeven wanneer je het contract tekent.
Zijn er mogelijkheden tot bij- of omscholing en opleidingen?Ja, in sommige gevallen is het mogelijk een opleiding/cursus te volgen. Dit regelt Westerduin in overeenstemming met jou en de opdrachtgever.
Wat zijn de voordelen van werken via een uitzendbureau?Werken via een arbeidsbemiddelingsbureau biedt verschillende voordelen. Zo kan je per week betaald worden en is het een goede methode om in de praktijk uit te testen wat je leuk vindt.
Daarbij kom je over het algemeen sneller terecht bij organisaties waar je normaal minder makkelijk binnenkomt.
Wat zijn de voordelen van werken via Westerduin?Werken via Westerduin biedt verschillende voordelen. Wanneer je via Westerduin aan de slag gaat, kies je voor een organisatie waar persoonlijk contact hoog in het vaandel staat. We willen goed luisteren naar jou en je passie. We gaan dan ook graag op zoek naar een baan voor de lange termijn die aansluit bij jouw ervaringen, kwaliteiten én interesses.
Daarbij adviseert Westerduin vanuit vakkennis. We weten wat er speelt in de branche en proberen je vanuit die kennis zo goed mogelijk te begeleiden. Daarnaast hebben we verstand van de arbeidsmarkt en weten we hoe je je moet profileren richting opdrachtgevers.
Wij denken graag met jou en je carrière mee.
Wat ga ik bij Westerduin verdienen?Wat je bij Westerduin gaat verdienen is afhankelijk van verschillende factoren. Wanneer jij via Westerduin aan de slag gaat, zullen we kijken naar je salarisspecificatie en daarnaast wordt jij altijd ingeschaald volgens de CAO van de opdrachtgever. Dit betekent dat jij volgens dezelfde schaal betaald krijgt als collega’s die in dienst zijn bij de opdrachtgever.
Wanneer kan ik mijn cv achterlaten bij Westerduin?Westerduin is gespecialiseerd in banen in de sectoren: Bouw, techniek, productie, logistiek en groenvoorziening. Zoek je werk in een van deze sectoren? Dan helpen wij jou graag aan een passende baan.
Twijfel je of het zin heeft om jouw cv achter te laten? Schroom niet en bel/app/mail ons.
- VacaturesZijn de vacatures op de website actueel?
Ja! We proberen de vacatures op de website zo actueel mogelijk te houden. Mocht een vacature tóch ingevuld zijn, maak je dan vooral geen zorgen. Wij hebben namelijk veel verschillende (en vergelijkbare) functies beschikbaar. We kunnen je daardoor regelmatig op een andere manier helpen. Laat daarom snel je cv achter, dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op.
Hoe kan ik reageren op een vacature?Je kunt op meerdere manier solliciteren op een vacature. Via het gebruikelijke sollicitatieformulier naast de vacature of via Whatsapp. Wat jij fijn vindt! Uiteraard kun je ook bellen of gewoon binnenlopen op één van onze vestigingen.
Heeft Westerduin alleen vacatures open staan in de techniek, bouw, logistiek, productie en groenvoorziening?Westerduin is gespecialiseerd in banen in de techniek, bouw, logistiek, productie en groenvoorziening. Het grootste deel van onze vacatures betreft dus inderdaad vacatures in deze sectoren. Zoek je werk in een andere sector? Laat het ons weten, wellicht kunnen wij je alsnog verder helpen!
- ProcedureWordt er een deel van mijn salaris ingehouden als ik via een uitzendbureau werk?
Nee. De organisatie waar jij voor gaat werken, betaalt Westerduin iets extra’s boven op het salaris. Het is zelfs zo dat jij hetzelfde loon krijgt als iemand die bij de organisatie in dienst is in dezelfde functie.
Is het nodig om voor een bepaalde datum te solliciteren?Dat hangt af van de vacature. Voor sommige vacatures geldt: hoe eerder reageren, hoe beter. Andere vacatures zijn doorlopend. Echter adviseren wij je altijd zo snel mogelijk te reageren om er zeker van te zijn dat de vacature nog niet door iemand anders is ingevuld!
Hoe snel kan ik een reactie op mijn sollicitatie verwachten?Ons streven is om altijd binnen 24 uur een terugkoppeling te geven. Heb je na 3 dagen nog geen terugkoppeling ontvangen? Check dan even of je sollicitatie goed is doorgekomen. Dit kan het best door even te bellen naar de dichtstbijzijnde vestiging.
Hoe lang duurt het sollicitatietraject gemiddeld?Hoe lang het sollicitatietraject duurt, hangt van verschillende factoren af. We willen je sollicitatie binnen 24 uur opvolgen en zijn vervolgens afhankelijk van de opdrachtgever met betrekking tot de verdere procedure. Sommige flexkrachten hebben een week na hun eerste gesprek al een baan!
Hoe ziet de sollicitatieprocedure eruit?Wanneer je je cv hebt achtergelaten of gesolliciteerd hebt op een vacature, bellen wij je binnen 24 uur. In dit telefoongesprek vragen we o.a. naar je motivatie en de reden dat je op zoek bent naar (nieuw) werk. We nodigen je uit in een van onze vestigingen en gaan uitgebreid met jou in gesprek. Na dit gesprek delen wij jouw profiel – altijd in overleg! – met (verschillende) bijpassende opdrachtgevers. Bij interesse volgt een gesprek bij de opdrachtgever. Wanneer dit van beide kanten positief bevalt, teken je je contract en ga je aan de slag!
- SolliciterenHoe kan ik solliciteren?
Je kan op verschillende manieren bij ons solliciteren.
Zie jij een toffe vacature? Klik op de sollicitatiebutton en laat je gegevens achter. Fijn als jij je CV meteen toevoegt, maar zonder mag ook! Uiteraard kun je ook bellen of appen.
Weet je (nog) niet zo goed wat bij je past en heb je behoefte aan iemand die met je meedenkt? Vul dan het contactformulier in of bel met de vestiging bij jou in de buurt.
Moet ik een diploma hebben om via Westerduin te werken?Nee. Binnen de techniek, bouw, productie, logistiek en groenvoorziening zijn er genoeg mogelijkheden om zonder afgeronde studie aan het werk te gaan. Heb je toch een opleiding of certificaat nodig? Dan denken wij met je mee!
Kan ik mijn cv ook achterlaten als ik geen interessante vacature zie?Ja! Het komt regelmatig voor dat we een vacature al binnen hebben, maar deze nog niet op de website te zien is. Daarnaast werken wij regelmatig zonder vacatures en leggen wij op basis van een profiel contact met onze klanten.
Hoe ziet het sollicitatieproces eruit?Stap 1: Wij hebben jouw sollicitatie ontvangen
Wij hebben jouw sollicitatie ontvangen via het sollicitatieformulier bij de vacature of gewoon per telefoon of WhatsApp. Dankjewel voor de getoonde interesse, we gaan voor je aan de slag!
Stap 2: We plannen een intakegesprek
Na het doornemen van jouw cv willen we jou graag uitnodigen voor een intakegesprek bij ons op kantoor. Onder het genot van een bak koffie nemen we jouw wensen door. We kijken verder dan alleen het cv, we willen graag weten wie jij bent als persoon!
Stap 3: Wij stellen jou voor bij de opdrachtgever
Op basis van het intakegesprek gaan wij op zoek naar de passende match. Wij selecteren één of meerdere opdrachtgevers waar jij goed tot je recht komt. Wij benaderen hen met jouw CV en persoonsprofiel en hopen op een positieve reactie.
Stap 4: Jij gaat op sollicitatiegesprek
Goed nieuws! Onze opdrachtgever heeft jouw profiel bekeken en ziet een match. Je wordt uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek bij hen op locatie.
Stap 5: Contract tekenen!
Het sollicitatie gesprek was een succes. Beide partijen zijn enthousiast en je mag starten met je nieuwe baan! Hoog tijd om het contract te tekenen!
- Hulp bij schuldBij wie kan ik terecht voor hulp bij schulden?
Je moet je hiervoor melden bij de gemeente waar je woont. Na het melden krijgt je te horen wat voor hulp je kunt verwachten. De gemeente vraagt dan om informatie over je financiële situatie. De gemeente stelt zelf vast of je recht heeft op schuldhulpverlening.
Apeldoorn
Deventer
Den Bosch
Ede
- Hulp bij schulden aanvragen | Gemeente Ede
- Advies bij schulden, geld lenen en Wsnp gemeente Veenendaal | Gemeente Veenendaal
Tiel
Nieuwegein
Nijkerk
Nijmegen:
- Hulp bij geldzorgen - Uitkering, schulden, laag inkomen - Diensten - Gemeente Nijmegen
- Hulp bij geldzorgen - Gemeente Arnhem
Hoe lang moet ik wachten op schuldhulpverlening?Binnen 4 weken nadat je een melding hebt gemaakt bij de gemeente, hoor je welke hulp je kunt verwachten.
De gemeente beslist binnen 8 weken na de melding of je hulp krijgt. Deze periode kan langer duren als de gemeente nog niet genoeg gegevens heeft over jouw geldzaken.Krijg ik hulp bij bedreigende schulden?Kom je door schulden in een bedreigende situatie? Dan moet de gemeente je binnen 3 dagen na de melding helpen. Een bedreigende situatie is bijvoorbeeld als je:
- uit je huis wordt gezet;
- gas, water of elektriciteit wordt afgesloten.
Wat betekent het minnelijk traject schuldhulpverlening?Bij een minnelijk traject probeert de gemeente jouw schulden te regelen met alle schuldeisers. De gemeente kan hiervoor ook een schuldhulpverlener inschakelen. Een minnelijk traject betekent dat de schuldeisers vrijwillig meewerken aan een schuldregeling. Als je schuldeisers niet willen meewerken, kun je beroep doen op het wettelijke traject.
Schuldbemiddeling
Beslist de gemeente dat je in aanmerking komt voor een minnelijk traject? Dan benadert de gemeente jouw schuldeisers over de (gedeeltelijke) aflossing van de schulden. Dit heet schuldbemiddeling. Het verloop van dit traject hangt af van de medewerking van jouw schuldeisers.
Schuldsanering
De gemeente kan u ook een lening (saneringskrediet) geven waarmee je alle schulden aflost. Je hebt dan nog maar 1 schuld, namelijk bij de gemeente. Dit heet schuldsanering.
Wat houdt het wettelijk traject schuldhulpverlening in?Is een minnelijk traject onmogelijk? Dan kun je aan de rechter om schuldsanering via de Wet schuldsanering natuurlijke personen (WSNP) vragen. Dit heet het wettelijk traject. Lees meer over de aanvraag bij de rechtbank van een wettelijke schuldsaneringsregeling.
Wanneer geen recht op schuldhulpverlening via gemeenteAls je illegaal in Nederland verblijft, heb je geen recht op schuldhulpverlening via de gemeente. Daarnaast kan jouw gemeente schuldhulpverlening weigeren als je:
- niet aan eerder gemaakte afspraken houdt;
- ernstig misdraagt tegen medewerkers van de gemeente;
- fraude hebt gepleegd.
De gemeente beslist per geval over de weigering van schuldhulpverlening. Daarbij kijkt de gemeente naar je situatie.
Wil je bezwaar maken tegen het besluit van de gemeente?Ben je het niet eens met een beslissing van de gemeente over aanbod of weigering van schuldhulpverlening? Dan kun je daartegen bezwaar maken bij de gemeente zelf.
Heb je een klacht over schuldhulpverlening?Heb je een klacht over de uitvoering van de schuldhulpverlening door jouw gemeente? Dan kun je deze indienen bij de gemeente zelf. De gemeente moet jouw klacht onderzoeken.
Ben je het niet eens met de beslissing van de gemeente over jouw klacht? Dan kun je de klacht voorleggen aan de gemeentelijke of aan de Nationale ombudsman.