Veelgestelde vragen
- DienstverleningWelke diensten biedt Westerduin aan?
Wij bieden diensten aan op het gebied van uitzenden, detacheren en werving & selectie. Wij stemmen graag met je af welke dienst het best past bij jouw wensen.
Wat is het verschil tussen uitzenden, detacheren en werving & selectie?Westerduin kent voor haar dienstverlening verschillende termen. We leggen hieronder kort het verschil uit:
- Uitzenden: wij werven voor jou een werknemer. Deze werknemer gaat bij je aan de slag, maar komt bij ons op de loonlijst. Wij dragen alle risico’s en jij ontvangt alleen een factuur voor de gewerkte uren. Uitzenden is ideaal wanneer je op zoek bent naar flexibiliteit.
- Detacheren: hetzelfde als uitzenden met als verschil dat detacheren gericht is op een lange termijn verbintenis met de werknemer.
- Werving & Selectie: wij werven voor jou een kandidaat en jij neemt deze zelf op contract. Hiervoor betaalt je ons een fee.
Hoe is uitzenden en detacheren wettelijk geregeld?Bij uitzenden/detacheren is de uitzendonderneming de formeel werkgever van de uitzendkracht. Dit betekent dat de uitzendkracht bij Westerduin op de loonlijst staat en dat wij zorg dragen voor de loonbetaling, afdrachten van premies en het eventuele ziekterisico. Jij bent als inlener feitelijk werkgever. Doordat wij als uitzendbureau niet de dagelijkse leiding en toezicht kunnen hebben op de werkvloer, is het wettelijk zo geregeld dat je als inlener hiervoor verantwoordelijk bent. Wij vinden het belangrijk dat onze uitzendkrachten op een veilige plek aan het werk zijn. Hiervoor zullen wij bij de start van de uitzending een ArboChecklist met je doornemen, waarin alle arbeidsrisico’s besproken worden. Deze lijst wordt ook besproken met de uitzendkracht. Tot slot zullen we, voor zover dit mogelijk is, tijdens de uitzending regelmatig langskomen op de werkplek.
- UrenregistratieHoe werkt de urenregistratie bij Westerduin
De inlener is verantwoordelijk voor het accorderen van de uren. Dit gebeurt per week of per 4 weken. Normaliter vult de werknemer zelf zijn of haar gewerkt uren in in het systeem. Vervolgens controleert en accordeert de opdrachtgever de uren. De inlener kan er ook voor kiezen om zelf de uren in te voeren in ons systeem.
Wat voor systeem gebruikt Westerduin voor de urenregistratie?Westerduin gebruikt Mysolution voor het verlonen en factureren van werkuren. Via deze link kunt u inloggen in ons systeem met uw gebruikersnaam en wachtwoord.
Hoe en wanneer ontvang ik de facturen?Op basis van de geaccordeerde uren wordt er automatisch een factuur opgesteld door ons facturatiesysteem. Deze factuur ontvangt u iedere week tegelijkertijd met het uitbetalen van de uren. De betaaltermijn is 14 dagen.
- TarievenWat is het verschil tussen het bruto uurloon en het uurtarief?
Het uurtarief van de flexkracht is veel meer dan alleen het brutoloon. De kosten voor een kracht bestaan uit verschillende onderdelen: Het brutoloon, reserveringen (o.a. vakantiedagen en vakantietoeslag), sociale premie kosten, verzekeringen en werkgeverslasten. Daarnaast maken wij kosten voor de werving & selectie en planning.
Hoe wordt mijn uurtarief bepaald?Het tarief wordt bepaald door bruto uurloon x omrekenfactor. Bij de uitvraag gaan we altijd na of er gebruik wordt gemaakt van een CAO of eigen bedrijfsregelement. De inlenersbeloning is erop gericht dat de flexkracht hetzelfde salaris verdient als vergelijkbare medewerkers met dezelfde functie binnen een organisatie.